Möten

Ett möte kan ske på många olika sätt.
Kanske en text som du läst förut, men plötsligt ser på ett nytt sätt.
Ett möte genom orden.

Det är samma sak med ett möte och en blick.

En människa du mött förut, kan plötsligt ha magnetism i blicken och du upptäcker denna person på ett djupare plan.

Känner du igen detta? Har du samma slags möten som jag har ibland?

Jag skriver gärna om mina möten och är tacksam över dem. De har något att säga mig – personliga möten och texter jag läser. Det är något jag är helt övertygad om och när jag ser tillbaka på mitt liv, kan jag förstå hur de påverkat mig.

Även helt nya människor kan innebära nya insikter – på ett ögonblick.

Livet i en ask! Spännande och en stark inspiration till att skriva. Ignorera aldrig det du möter i ditt liv och minns att det är du som styr skutan! Fastna inte i dina minnesbilder om det tär på dig utan se till att skapa nya, givande upplevelser.

PS. Den lilla kaninen på fotot hoppas jag fick sällskap; den såg lite ensam ut där den satt på bänken. Jag vågade inte flytta den – kanske väntade den på någon speciell?

Kommentera

