Välkommen världen!

Jag önskar många gånger att jag kunde få betrakta dig när du läser mina inlägg! Nu blir det inte så, men inget hindrar min fantasi. 🙂

Skrivandet är vidunderligt – det öppnar upp många dörrar till världar där vi själva kan bestämma hur allt ska gestaltas. Rädslor kan förminskas, kärlek växa till resor genom alla känslor man inte visste fanns inombords! Vänner hittar varandra genom ett litet tangentbord – via sociala medier, någons mailadress eller på annat sätt. Oftast med en liten skärm till hjälp.

Klart jag tänker på tiden när jag som 16-åring arbetade på ett kontor och skrev på en vanlig skrivmaskin av märket Facit Halda. Tre kopior med karbonpapper emellan – det var sannerligen inte roligt när jag skrev fel. Jag tänker ofta på detta och lovprisar ofta datorn. Å andra sidan lärde jag mig skriva rätt snabbt – trots rädslan för att skriva fel, och det har jag haft nytta av genom åren.

Och så var det detta med dig som läsare – under de senaste två dygnen ser jag (via min sida här) att människor från USA, Finland, Mexiko och Sverige bl.a  har kikat inom.

Hälsa på mig ofta, det gör mig glad!
Och vill du nå mig, har jag mail: skrivpedagog@gmail.com
Kanske du har något att berätta om hur just du har det när du läser mitt inlägg – jag lyssnar gärna!

Kommentera

