Jag har inget att berätta!

Igår träffade jag många nya människor. En av dem sa något som jag har hört många gånger förut: ”Jag har ingenting att berätta.” Det var en anledning till att hon inte började skriva. Hon kunde inte.

Det är inte första, och tyvärr inte sista gånger heller, som jag hör detta.

Alla kan skriva. Med rätt hjälp – och inställning hos den som ska stötta, kan alla få ner någonting.

Och ja, när vi talat en stund, gav jag henne en kort sammanfattning av vad hon berättat. Hon log stort när jag pekade på allt hon skulle kunna skriva om. Hennes liv innehöll mängder av berättarinspirerande detaljer. Kvinnan behövde bara hjälp att se dem.

Kanske jag har fått ytterligare människa att skriva lite?
Det vore magi. 🙂

Berätta gärna vad du skriver om; här eller maila mig:
skrivpedagog@gmail.com

2 thoughts on “Jag har inget att berätta!

  1. Tack för ett mycket trevligt möte och samtal. Efter jag hade ätit var jag tvungen att avvika, mannen ringde och behövde hämtas. Hoppas vi ses igen snart!
    Mia

Kommentera

