Kan man ta time-out?

Time-out. Först var det inom sporten jag hörde uttrycket. Bara där. Sedan spreds det och nu är det inte många som funderar över innebörden. Man tar time-out från allt möjligt.

Själv skulle jag vilja ta en sådan paus från det mesta just nu. Nej, inte på ett negativt sätt. Tvärtom – precis nu känner jag det som om jag har oerhörd tur i livet. Då borde det väl finnas en liten pausknapp?

De där förväntningarna som känns som fladdrande fjärilar i magen – precis där vill jag stanna kvar en längre stund.

Just nu är jag här i livet – utan en time-out, och hoppas att mitt flyt håller i sig.
Jag är vidskeplig och därför tar jag inget för givet. Däremot hoppas jag – på vad? Det lär visa sig framöver. Häng med och traska på du också i mina spår om du tycker om om att se hur det går för folk. Även de personer du inte känner personligen.

Vem vet, du kanske får inspiration att lita på din egen magkänsla?
Det är den jag låter styra kosan…

2 thoughts on “Kan man ta time-out?

  1. Man ska alltid lyssna på magkänslan! 🙂
    Känner just nu att även jag vill pausa lite, stanna upp just nu när allt är bra och bara njuta av stunden. Tänk om man ändå kunde stanna tiden ett litet tag, få några dagar extra innan hjulet snurrar igen. 🙂

  2. Det går troligen. Tänkte på det nu när jag läser vad både du och jag skrivit. Jag vet i vilket skede du befinner dig och inspireras av dig också. Att ta nya vägar, känna mera tillit inombords – det är där mycket sitter.

    Och…vi är medvetna om det; innebär att vi automatiskt skapar allt fler dagar med den där varma känslan inombords.

    Tack för input! 🙂

    /May-Louise

Kommentera

