Tävling och livsfrågor. . .

Först en kortis:
På min Face-Book sida ”Skrivpedagog May-Louise Andersson” (du har väl tryckt ”gilla” på den?), har jag en tävling denna veckan. Välkommen!

Livsfråga låter som ett ord där jag ska ta svåra beslut, rycka upp rötterna från grunden och sväva ut i ovisshet. Behöver det vara så? Är ordet livsfråga ett laddat ord? Skrämmande?

För mig är livsfrågor något jag tänker på rätt ofta – inte för att ta S T O R A kliv, utan som en möjlighet. De får ligga till sig i bakhuvudet, utan att få bli stressande, och ibland har jag beslutat mig. Jag tar nya beslut.

Det behöver inte vara stora steg – huvudsaken att jag går framåt.

Vart går du?….

Kommentera

