Solsken!

Solen är stark idag – jag funderar på om min solkräm är stark nog. Jag kanske borde ha valt en högre skyddsfaktor. Och den där i sprayform, den ÄR kanske bäst? Min bikini börjar bli lite sliten och urtvättad, dags att köpa ny.

Getingarna är rätt besvärliga, de hittar alltid det JAG ska äta!
Igår brände jag mig i solen – solkräm….ja, just det, måste jag köpa ny.
Attans så dyra bikini! Jag vill ha en koboltblå – den kostar extra mycket …

Om jag är berusad? Jag bor i Malmö, regnet öser ner och himlen är jämnt gråtjock.

Nej då, men genom att skriva lite – tja, då plötsligt hamnade jag i sommaren. Allt ÄR inte bara positivt i värmen. Inte hela tiden.

Då jag lever här och nu, gör jag det bästa av situationen.

Drar på mig regnkappa, gummistövlar – kopplar min hund och traskar på.

Vill du ha hjälp att skriva ner DINA tankar – du kanske också vill göra förflyttningar mellan årstiderna, hör av dig.

2 thoughts on “Solsken!

Kommentera

