Textvänner

Det jag minns bäst av böcker från barndomen, är när bokbussen kom körande in i byn. Gnisslande bromsar, trappsteget jag klev upp på för att komma in och chaufförens/bibliotekariens slamrande under tiden bokstoppen togs ner. Ah! Dofterna av böcker, trängseln – det kändes som en magisk plats.

Den känslan har suttit i; böcker, ord, texter – de ligger mig nära. Hudnära, likt ett levande väsen. Jag trivs.

Undrar hur du har det i din textvärld? Behöver du hjälp – jag är några tangenttryckningar bort. Du är alltid välkommen att höra av dig, förutsättningslöst givetvis.

 

4 thoughts on “Textvänner

  1. Jag är på gång, spånar på det. 🙂 Både jag och syrran (Linda – Mitt i nyponsoppan) är ju sugna på att testa nya portaler.

    • WordClass verkar lite avancerat i början, men ju mer jag surfar runt, desto mer gillar jag funktionerna. Och snabbheten! Ett klart plus mot Passagen.

      Nu ska jag ”bara” lära mig att pinga och allt sånt som jag inte kan 🙂
      Hälsa syrran!

      /May-Louise

Kommentera

